کیش یاب
کیش یاب رزرو آنلاین تفریحات کیش و کیش گردی ...

مقررات گمرکی در جزیره کیش

مقررات گمرکی در جزیره کیش

*مقررات گمرکی برای ورود به جزیره کیش

1- ورود حیوانات اهلی از خارج از کشور تنها پس از دریافت مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی جزیره کیش و ارائه مدارک به گمرک مقدور می باشد.

2- مسافرانی خارجی می‌توانند به میزان 160 دلار کالا را بدون پرداخت عوارض و مازاد بر آن تا سقف 500 دلار با پرداخت عوارضشان ترخیص نمایند.این امر منوط به این است که کالای مذکور از نوع کالاهای ممنوعه قانونی نباشد و جنبه تجاری نداشته باشد.

3- به هنگام ورود به کیش چنانچه کالاهای خارجی به همراه دارید که نیاز به ثبت در گمرک دارد  قبل از ترک سالن ورودی این مسئله را حتما به کارمندان گمرک اطلاع دهند تا تمهیدات لازم جهت ثبت و تطبیق در برگشت انجام گردد.

4- به همراه داشتن لپ تاپ ، تلفن همراه ، دوربین فیلمبرداری غیرحرفه‌ای جزء لوازم شخصی مسافر حساب می شود و نیازی به ثبت در گمرک ندارد.
.

*مقررات گمرکی برای خروج از جزیره کیش

1- به خاطر زمانبر بودن انجام تشریفات گمرکی باید مسافران مدت زمان لازم برای انجام این تشریفات را در نظر داشته باشند تا بتوانند به موقع در سالن ترانزیت فرودگاه حضور پیدا کنند.

2- کسانی که که حیوانات زنده به همراه دارند باید اسناد مربوط به دامپزشکی و شناسنامه رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه حیوان را به همراه داشته باشند.

3- خروج لوازم‌خانگی بزرگ شامل فریزر ، یخچال ، تلویزیون و همچنین داروی مازاد بر مصرف شخصی توسط مسافران ممنوع می باشد.

4- خروج قطعات و لوازم فنی و مواد اولیه در واحدهای تولیدی توسط مسافران جدا ممنوع می باشد.

5- مسافران باید هرگونه کالای همراه خود را به گمرک اطلاع دهند و از جاسازی نمودن کالا یا عبور آن از مسیرهای غیرگمرکی جدا خودداری نمایند. در صورت مشاهده این کار فرد یادشده قاچاق تلقی می شودو پیگرد قانونی دارد.

6- مسافران هنگام خروج به سرزمین اصلی، علاوه بر اشیاء شخصی مستعمل خود که به شرط غیر تجاری بودن آن از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف هستند، می‌توانند فقط برای یکبار در سال کالای مجاز تا سقف80 دلار به‌ازای هر نفر و به شرط غیرتجاری بودن آن وسیله را با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی خارج نمایند. همچنین می‌توانند مازاد بر ارزش ذکر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی خارج نمایند. تذکر: در صورتی که ماموران گمرک تشخیص دادند که جهت خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی است لازم است مسافران مشمول معافیت با به‌همراه داشتن بلیط و شناسنامه یا گذرنامه را جهت خرید کارت سبز گمرکی معتبر اقدام نمایند. دفتر صدور کارت سبز در ترمینال خروجی پروازهای داخلی فرودگاه جزیره واقع شده است. قیمت خرید کارت سبز 7500 تومان می‌باشد.

7- خروج کالاهای زیر از کشورمان ممنوع می‌باشد:

خروج ظروف نقره و مصنوعات به عنوان هدیه به میزان حداکثر 3 کیلوگرم به ازای هر مسافر مجاز است. این امر هم مشروط بر این است که در زمره آثار فرهنگی و تاریخی ایران نباشد.
خروج خاویار فقط به میزان یک کیلوگرم به ازای هر مسافر (برای کمتر از یک کیلوگرم باید ممهور به مهر و یا پلمب شرکت شیلات باشد)
خروج وجه رایج ایران بیش از پنجاه هزار تومان
خروج وجه نقد بیش از پنج هزار دلار و یا معادل آن به ارزهای دیگر برای هر مسافر.
خروج زیورآلات شخصی طلا به میزان حداکثر 150گرم  به ازای هر مسافر مجاز می‌باشد.

فرش دستبافت بیشتر از 20 متر مربع به ازای هر مسافر (محدودیتی از نظر تعداد قطعات فرش وجود ندارد)
تابلوهای نقاشی عتیقه ،مسکوکات قدیمی، آثار اصیل فرهنگی، اشیاء عتیقه و کتب خطی و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است

نوشته شده توسط: ho3in

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تو کیش کجا بریم؟ KISH PRODUCTS
پشتیبانی آنلاین
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0