کیش یاب
کیش یاب رزرو آنلاین تفریحات کیش و کیش گردی ...

آداب سفر به جزیره زیبای کیش

کیش

آداب سفر به جزیره زیبای کیش

کـیش‌یـاب: افرادی که قصد دارند اوقات فراغت خود را در آرامش و دور از هیاهو و  آلودگی‌های شهری بسر ببرند بهترین مقصد گردشگری برای آنها آب‌های آرام و سواحل نیلگون خلیج فارس است. جزیره کیش هر ساله مقصد گردشگران بسیاری از شهرهای ایران و کشورهای دیگر می باشد . توجه داشته باشید تمام تلاش  مسئولان برای حفظ آرامش و زیبایی در جزیره کیش برای جلب رضایت و خشنودی شما عزیزان است . برای حفظ بیشتر منابع طبیعی و محیطی در این جزیره لازم است مواردی را هنگام سفر به کیش رعایت کنید که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

.

*پاکیزگی محیطی در کیش:

آلودگی محیط زیست ضمن ایجاد عوارض نامطلوب بهداشتی به چهره زیبای جزیره کیش را از بین می‌برد  و مطمئنا دیدن مناظر ناخوشایند پراکندگی زباله هادر معابر عمومی برای شما آزار دهنده است. لذا خواهشمندیم رعایت بهداشت و پرهیز از آلوده سازی محیط را در نظر داشته باشید..

– پاکیزگی خودرو و جلوگیری از آلودگی های صوتی

هنگام رانندگی در کیش به خاطر داشته باشید که تردد خودروی کثیف در کیش مستلزم جریمه است ، پس همیش خودروی خود را پاکیزه نگه دارید. در نظر داشته باشید که در تمام نقاط جزیره کیش ایجاد صداهای ناهنجار و بوق زدن ممنوع است لذا در شرایط غیرلزوم موجب جریمه می‌شود. با رانندگی صحیح در خیابان‌های خلوت کیش نیازی به بوق زدن نخواهید داشت. بوق زدن در شرایط غیرلزوم موجب جریمه خواهد شد. توجه داشته باشید که در تمامی نقاط جزیره کیش دوربین های کنترل سرعت نصب شده است و  بازرسان تمام وقت شما را زیر نظر دارند.
-زباله های شهری

از پراکنده ساختن زباله ها در تمامی معابرها ، ساحل و دریا جدا پرهیز نمائید . در تمامی اماکن‌ها سطل‌های زباله موجود است. چنانچه به نقاط طبیعی و کم دسترس جزیره می روید حتماً کیسه‌های زباله همراه خود داشته باشید و با زباله های تر و خشک را برای بازیافت جداسازی کنید. در نظر داشته باشید محیط بانان جزیره با هر گونه آلوده سازی محیطی مانند: پرت کردن زباله ( پوست میوه ، ته سیگار و غیره ) به خارج از خودرو برخورد قانونی می‌کنند و افراد مذکور مشمول جریمه می‌شوند.

-ممنوعیت استعمال دخانیات

در حرکتی جدید در جزیره کیش محل‌هایی مخصوص برای کشیدن سیگار تعبیه شده است . در صورتی که کسی در مکان‌های عمومی و گردشگری به استعمال دخانیات بپردازد متخلف بوده و با جریمه قانونی روبرو خواهد شد.

-پرهیز از انداختن آب دهان در کیش

-از  انداختن آب دهان خود در معابر عمومی و گرشگری جدا خودداری نمایید . با افرادی که با انداختن آب دهان در اماکن عمومی آلودگی ایجاد نمایند برخورد قانونی می‌شد.

-به کودکان خود رعایت بهداشت در محیط را آموزش دهیم و به آنها یاد بدهیم که هنگام استفاده از تنقلات و خوراکی‌ها حتما ضایعات آنرا به سطل زباله بیندازند.

.

*نگهداری و حفظ مرجانهای آبهای و حیات گیاهی کیش

-درختان بومی کیش قدمتی چند صد ساله دارند و برای نگهداری بسیاری از درختان در این منطقه هزینه های زیادی صرف می شود ،پس خواهشمندیم از شکستن و سوزاندن آنها جدا خودداری کنید. لذا جرائم آسیب زدن به حیات گیاهی و جانوری در جزیره بسیار سنگین خواهد بود.

-برای حفظ مرجانها بر روی آنها راه نروید و از خرید هدایای مرجانی از ماهیگیران خودداری کنید.

.

*حمایت از حیات وحش در جزیره کیش:

-از سرکشی به لانه پرندگان و سایر حیوانات و تعقیب تفننی و شکار آهوان جداً پرهیز نمایید. بدلیل آرامش حیوانات در جزیره کیش، آنها از نزدیک شدن به انسانها هراسی ندارند، موجب آزار و اذیب آنها نشوید.

-ممنوعیت ماهیگیری با تور

ماهیگیری با تور در سواحل جزیره کیش مطلقا ممنوع می باشد علاقمندان به ماهیگیری می توانند تنها در مکانهایی که مشخص شده با قلاب به ما هیگیری بپردازند.

-حفاظت از لاک پشت های کیش

چادر زدن در مناطقی که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت هاست ممنوع می باشد . در نظر داشته باشید تردد وسایل نقلیه به سواحل شنی لانه لاک پشت ها را تخریب می کند. چراغهای خودرو در سواحل باعث مسیریابی اشتباه نوزادان لاک پشت و مرگ آنها می شود پس در سواحل نورهایی را که باعث این اتفاق می شوند را خاموش کنید.

نوشته شده توسط: هانیه موسوی

من صرفا یک نویسنده نیستم! من محرک قلمم هستم تا به با به رقص در آوردن آن، بتوانم دنیایی جادویی را با استفاده از کلمات بسازم. در پس این سالها که به نویسندگی مشغول بوده ام، توانسته ام با انگشتانم و قلمم، رویاهایی را بسازم که شاید در دنیای واقعی نتوان به آن دست پیدا کرد. اما حتی خیالش هم قشنگ است!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تو کیش کجا بریم؟ KISH PRODUCTS
پشتیبانی آنلاین
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0