کیش یاب
کیش یاب رزرو آنلاین تفریحات کیش و کیش گردی ...

بازار عربهای کیش

Kish Arab Mall
معرفی بازار عربهای کیش

بازار عرب ها کیش که به آن بازار سفین یا بازار بومیان هم می‌گویند. یکی از کهن ترین مراکز خرید کیش حساب می‌شود. در این بازار، حجره‌ها و مغازه‌ها مدل معماری عربی ساخته شده و کمتر کسی در آن فارسی حرف می‌زند و بیشتر مغازه‌دارها به زبان عربی صحبت می‌کنند. بیشتر کالاهایی که در بازار عرب‌ها به فروش می‌رسد، پارچه، لباس زنانه، مردانه و بچگانه، کیف، کفش و لوازم خانه هستند که قیمت بسیار مناسب دارند.

سال 1350 بود که در جزیره کیش، بازار سرپوشیده‌ای با عنوان بازار عرب‌ها بنا شد. از آن زمان به بعد، بومیان این منطقه در این بازار کالاهای خود را برای فروش در معرض مردم و گردشگران گذاشتند. برای همین به این بازار، بازار بومیان کیش هم گفته می‌شود. نام دیگر بازار عرب‌ها، بازار سفین است که گاهی به اشتباه صفین هم نوشته می‌شود. دلیل این موضوع این است که بازار عرب‌ها، در نزدیکی محله قدیمی کیش که سفین نام دارد، قرار گرفته است.

رستوران بازار عربها کیش

بازار بومیان کیش 2300 مترمربع وسعت دارد و محصولات مختلف آن در 70 غرفه به فروش می‌رسند. اما چیزی که بیشتر از همه در این بازار توجهات را به خود جلب می‌کند، شیوه معماری جالب آن‌جاست. در بازار عرب‌های کیش انواع کیف، کفش، پوشاک و البسه، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی و محصولات دیگر به فروش می‌رسند. این بازار در شمال غربی جزیره کیش واقع شده و به عنوان قدیمی‌ترین بازار کیش، ارزان‌ترین محصولات را برای فروش عرضه می‌کند.افراد زیادی هستند که رغبتی برای رفتن به بازارهای سنتی را ندارند، اما در مقابل، هنوز هم کسانی هستند که می‌خواهند به یاد گذشته در بازارهای سنتی قدم بزنند و لذت آن زمان‌ها را برای خود تداعی کنند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این بازار سر بزنید.همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بیشتر مردم در بازار عرب‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند چون موقعیت مکانی این بازار در منطقه بومی‌نشین کیش قرار دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم به این دلیل، از رفتن به آن‌جا منصرف نشوید! چراکه اکثر عرب‌زبان‌های ایرانی، به زبان فارسی هم تسلط کافی دارند و می‌توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

مکان های نزدیک به بازار عرب های کیش

بازار عرب‌های کیش در نزدیکی یکی از محلات بومی این جزیره یعنی محله سفین قرار دارد. همچنین این بازار به «مرکز خرید پارس خلیج کیش» نیز نزدیک است؛ در صورتی که اقلام مورد نیازتان را پیدا نکردید، می‌توانید بازار پارس خلیج را به عنوان مقصد دوم‌تان انتخاب کنید.اسکله میرمهنا نیز فاصله زیادی با بازار عرب‌ها ندارد. شما به راحتی می‌توانید بعد از خرید به این اسکله بروید و از آرامش دریای در آن‌جا نیز بهره‌مند شوید. بانک ملت بازار عربهای کیش نیز برای کسانی که نیاز به امور بانکی دارند در میدان لارک واقع شده است. علاوه‌بر این، می‌توانید در حوالی همین بازار، از خدمات بانک‌های ملی یا تجارت هم بهره‌مند شوید.

بازار صنایع دستی کیش

قمیت کالاهای بازار عرب های کیش

اگر نمی‌خواهید برای خرید سوغاتی هزینه زیادی بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بازار عرب‌های کیش بروید. تقریبا تمام پاساژها و مراکز خرید بزرگ، به دلیل موقعیت مکانی و فضای و خدمات شیک و لاکچری، محصولات خود را قیمت گزافی می‌فروشند، اما در بازار عرب‌ها می‌توانید همان محصولات را با کم‌ترین قیمت بخرید.فرقی نمی‌کند در چه فصلی برای خرید به این بازار بروید، به هر حال شما هزینه کمتری در آن‌جا بابت خرید اقلام مختلف می‌پردازید. این در حالی است که بسیاری از مراکز خرید، در بعضی از فصل‌ها که توریست‌های زیادی به کیش سفر می‌کنند، قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند تا سود بیشتری از فروش به دست آورند.

ساعت کار بازار عرب ها کیش

بازار بومیان کیش از ساعت 10 صبح تا 13 ظهر و 16 بعد از ظهر تا 22 شب باز است.

آدرس بازار عرب ها کیش

بازار عرب‌های کیش در محله عرب‌ها، بلوار لارک، میدان لارک، خیابان هامور واقع شده است. درب اصلی (ورودی 1) بازار عرب‌ها به روی خیابان بهشت و ساحل زیبای میرمهنا باز می‌شود.

نوشته شده توسط: ho3in

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تو کیش کجا بریم؟ KISH PRODUCTS
پشتیبانی آنلاین
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0