کیش یاب
کیش یاب رزرو آنلاین تفریحات کیش و کیش گردی ...

نقش حنا در جزیره کیش

نقش حنا در جزیره کیش

نقش حنا یکی از هنر های زیبا و فانتزی در جزیره کیش است که در بسیاری از تفریحات آبی و غیر آبی کیش امکان ارائه دارد. در هنر نقش حنا که معمولا توسط فردی که مسلط به طراحی نقوش سنتی و مینیاتوری دارد انجام می شود. این رشته به دلیل موقتی و بی خطر بودن دارای طرفداران بسیاری بوده و در انواع مدل های سنتی هندی، پاکستانی، عربی و… طراحی می شود.  حنانگاری یا خالکوبی با حنا یا مِهندی یا نقاشی با حنا بر روی بدن نام های دیگر این هنر می باشد. نقش حنا نوعی نقاشی با حنا بر روی بدن است و معمولاً نقش‌ها به صورت گل و طرح‌های منظم هستند. البته نقش حنا امروزه با نقوش جدید و شکل و شمایل جدید نیز در حال رواج است. طرح‌هایی فانتزی که در قالب طرح حنا روی بدن اجرا و حدود دو تا سه هفته ماندگاری دارند.

 

نقش حنا در کیش

 

الگوهای الهام گرفته از طبیعت درنقش حنا :

معمولا از نقوش سنتی در نقش حنا به صورت گسترده ای استفاده می شود. نقش های خورشید مانند با پرهای مدل دار و یا حلقه هایی ظریف که دارای پیچ و خم چشمگیر و زیبا هستند به وفور در نقش حنا دیده می شود. گل هایی با ساقه های پیچ در پیچ و حتی طرح هایی سرخپوستی از دیگر نقوش پرطرفدار در رشته نقش حنا می باشد. علاوه بر این می توان از هر طرحی که دارای ظرافت و زیبایی باشد در نقش حنا استفاده نمود.

  • الگوهای گل و غنچه : بسیاری از نقش های حنا شامل گل‌ هایی مانند نیلوفر آبی، آفتابگردان، زنبق، رز و… است. در بسیاری از فرهنگ‌ها جوانه‌های گل نماد شروع جدید، باروری، شادی در آینده و فراوانی نعمت است.
  • طاووس : طاووس نشان دهنده‌ی عشق است و پرهای او نماد خوش‌شانسی است. در اساطیر هندوها، طاووس پرنده‌ای مقدس است و در افسانه‌ها آمده است که طاووس می‌تواند مار را بکشد و در واقع می‌تواند از انسان در مقابل ارواح خبیث محافظت کند.
  • صدف حلزون : بودایی‌ها معتقدند که صدای صدف حلزون انسان را از ارواح بدطینت محافظت می‌کند. در واقع صدف حلزون نمادی از رفاه، خلوص، شجاعت، حقیقت، قدرت و عمر طولانی است. همچنین شروع مارپیچ این طرح، نشان دهنده یک دوره‌ی جدید در زندگی فرد است. در بسیاری از فرهنگ‌ها طرح مارپیچ نمادی از خلفت است.
  • حیوانات، پرندگان و ماهی‌ها : فیل رایج ترین نقوش از حیوانات طرح حنای هندی است. فیل نمادی از قدرت، ثبات، خرد، صبر، وفاداری، خوش‌شانسی و موفقیت است. مار نیز یادآور زندگی در لحظه هستند. همچنین از آنجایی که مارها پوست می‌اندازند، نمادی از تولد دوباره و جاودانگی نیز هستند. عقرب از دیگر نقوش استفاده شده در طرح حنا است که به عشق تعبیر می‌شود. طرح جفت ماهی نشان از صفت وفاداری است و در طرح حنا بسیار دیده می‌شود. از دیگر نشانه‌های وفاداری که در نقوش حنا استفاده می‌شود، می‌توان به قو اشاره کرد.

 

نقش حنا در کیش

 

نقش حنا در کیش :

در جزیره زیبای کیش در بخش های مختلف جزیر این خدمت برای مسافران عزیز و هنر دوست ارائه میشود. از جمله در شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز کیش، روستای باغو کیش، بعضی از کشتی های تفریحی مانند کارینا کیش و …  اولین استفاده‌های حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی این گیاه بوده است و برای مردمی که در اقلیم بیابانی زندگی می‌کردند، کاربرد فروانی داشته است. به همین دلیل خمیری از این گیاه درست می‌کردند تا کف دست و پا به آن آغشته شود. مزایای دارویی نیز از دیگر دلایل استفاده از حنا بوده است. از این گیاه برای درمان معده‌درد، سوختگی، سردرد و زخم‌های باز پوست استفاده می‌شده است.

 

آدرس و شماره تلفن استاد کار نقش حنا :

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید حتما با شماره 09171332138 تماس بگیرید.

نوشته شده توسط: ho3in

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تو کیش کجا بریم؟ KISH PRODUCTS
پشتیبانی آنلاین
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0