کیش یاب
کیش یاب رزرو آنلاین تفریحات کیش و کیش گردی ...

هدف آموزش و پرورش کیش قرار گرفتن در بین ۵ آموزش و پرورش برتر کشور است

سید جواد قوامی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: بر اساس هدف‌گذاری که انجام شده است  آموزش و پرورش کیش باید در ۳ سال آینده جزو ۵ آموزش و پرورش کشور باشد، برای این امر مهم کمک و مشارکت همگانی لازم است.

به گزارش کیش یاب ، نشست خبری آموزش و پرورش کیش با اصحاب رسانه به‌منظور آغاز سال تحصیلی برگزار شد، در این نشست سید جواد قوامی نژاد با اعلام آمادگی این اداره برای اول مهر گفت: اقدامات مختلفی برای آماده‌سازی مدارس و معلمان انجام داده شده است، نیروهای مورد نیاز درخواست داده شده و حدود ۴۰ نفر امسال به‌کارگیری می شوند.

وی افزود: بعد از حضور در کیش و در روزهای ابتدایی، لیست تجهیزات لازم برای مدارس جمع آوری شد و به آموزش و پرورش استان و سازمان منطقه آزاد کیش ارسال شد، تقریباً صددرصد موارد مورد نیاز تأمین شده و یا در حال تجهیز است، برآورد ما این است که تا آخر سال تحصیلی حدود ۲ میلیارد تومان هزینه تجهیزات و نوسازی مدارس شود.

قوامی نژاد سرویس مدارس، لباس دانش‌آموزان، کتاب‌های درسی و نیروی انسانی را از اولویت‌های فوری در حال حاضر عنوان کرد و گفت:۹۰درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان توزیع شده، در اغلب مدارس به‌جز یک یا دو مدرسه که دیر اقدام کردند، لباس فرم تهیه شده است.

ایشان ادامه داد: در بحث نیروی انسانی کمبود‌هایی وجود دارد که در صورت تأمین نشدن آن، راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم، به‌کارگیری حق‌التدریس نیروهای بازنشسته، حق التدریس شاغلین، خرید خدمت از این راهکار‌هاست، امیدورایم هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد و در این رابطه احساس مشکل نمی‌کنیم.

قوامی‌نژاد در خصوص  سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۶۰ نفر در دو مرحله سنجش شده‌اند، حدود ۱۰۰ نفر دیگر باقی‌مانده است، هنوز آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید در دست نداریم و با بازگشایی مدارس این آمار بدست‌ می‌آید و تخمین ما این است که تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته است.

وی گفت: ۲۶۰۰ دانش‌آموز درخواست سرویس مدارس داشتند، ۹۰ سرویس در مدارس دولتی و ۲۰ سرویس غیردولتی برای مدارس ساماندهی شد، در دراز مدت برنامه‌های خوبی برای سرویس مدارس و رهنگ‌سازی در آنها داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه به برنامه‌های روز اول مهر برای مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با اول مهر برنامه‌های متناسب با این هفته در هر مدرسه اجرا خواهد شد، به مدارس اعلام شده که هر کدام باید یک شعار برای سال تحصیلی داشته باشند، شعار ما نیز برای سال تحصیلی “مدرسه صالح زمینه‌ساز تحقق حیات طیبه” خواهد بود.

قوامی نژاد یکی از فرق های کیش با سایر کشور را مشارکت خانواده‌ها برای کمک به آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: باید از این پتانسیل برای کیفیت بخشی در تمام برنامه‌ها استفاده کرد، طبق هدف‌گذاری که انجام دادیم آموزش و پرورش کیش باید در ۳ سال آینده جزو ۵ آموزش و پرورش کشور باشد، کمک و مشارکت همگانی برای دستیابی به این مهم اثرگذار است.

نوشته شده توسط: ادمین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تو کیش کجا بریم؟ KISH PRODUCTS
پشتیبانی آنلاین
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0